شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵
اینجا هستیدSkip Navigation Links : صفحه نخست : اولین نشست تخصصی گردشگری و کارآفرینی در زنجان
اولین نشست تخصصی گردشگری و کارآفرینی در زنجان اولین نشست تخصصی گردشگری و کارآفرینی در زنجان
اولین نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی

 گردشگری و کارآفرینی

 با تاکید بر تعاونی های مردم نهاد، صبح امروز فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد.

سخنان جناب مهندس رحمتی مدیر کل محترم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سخنرانی و تدریس عالی و بی نظیر دکتر فضلی پور لحظات پر باری رو به ارمغان داشت.


انجمن علمی زندیگان به نوبه ی خود از اداره محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان و کلیه ی مسئولینی که برای برگزاری این همایش پربار تلاش نمودند، تشکر و قدردانی می نماید.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عظیم فضلی‌پور ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی، گردشگری و کارآفرینی با تأکید بر تعاونی‌های مردم نهاد با اشاره به وجود ظرفیت گردشگری مذهبی در استان زنجان اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی باید با همکاری دانشگاه و دانشجویان در حال تحصیل در حوزه‌های گردشگری در راستای شناسایی آسیب‌ها و سوژه‌های مربوطه برای توسعه و رونق گردشگری اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به تأکید WTO بر توانمندی کشورها بر داشته‌های خود- نانو، فناوری اطلاعات، مخابرات، گردشگری، کشاورزی و ... خاطرنشان کرد: در سال 2005 این تأکیدات به کشور ایران در راستای توسعه گردشگری انجام شد.

عضو کمیته علمی برند ایران با بیان اینکه در چند سال گذشته اقدامات اساسی در عرصه توسعه گردشگری در سطح کشور انجام نگرفته است، گفت: ما درگیر نظام تعرفه‌ای هستیم که مانع از رشد و توسعه فعالیت‌ها در حوزه گردشگری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رتبه کشور ایران در عرصه گردشگری در مقایسه جهانی 130 است، بیان کرد: درآمد حاصل از ورود توریسم به کشور می‌شود صادرات گردشگری که در کشور ما به این مقوله توجه زیادی نشده است.

فضلی‌پور با بیان اینکه کشور ایران از لحاظ صادرات گردشگری در رتبه 168 دنیا قرار دارد، گفت: عصر تولید، عصر بازاریابی، عصر فروش و عصر برند از جمله دوره‌های تجارت بین‌المللی به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: امروز برای خرید کالا به دنبال برند هستیم چرا که ما با سه نسل بازاریابی را طی کرده‌ایم که نسل نخست این نسل محصول محور، نسل مشتری محور و نسل ارزش محور و باید با کسب اطلاعات از این علوم در راستای توسعه گردشگری بهره‌گیری‌های لازم در این عرصه را انجام دهیم.

عضو کمیته علمی برند ایران با اشاره به اینکه برند مکان عبارت است از مجموعه‌ای از افکار، احساسات و انتظاراتی که مردم در مورد یک محل دارند، تصریح کرد: می‌توان با برندسازی در راستای جذب گردشگر اقدامات مؤثری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید در فضای مجازی و رسانه‌ها اقدامات لازم برای معرفی فضاها و مکان‌های گردشگری اقدام شود، گفت: متأسفانه در سراسر کشور ایران در فضای مجازی اطلاعاتی از اماکن گردشگری و معرفی مناطق مختلف اطلاعات چشمگیری وجود ندارد.

فضلی‌پور با بیان اینکه جشنواره آش می‌تواند در راستای رونق اقتصاد گردشگری مؤثر واقع شود، عنوان کرد: بسیاری از جشنواره‌های غذا در سراسر نقاط جهان برگزار می‌شود این در حالی است که جشنواره آش برگزار شده در این استان آنگونه که باید معرفی نمی‌شود.

وی به گردشگری مذهبی و نقش آن در رونق اقتصاد گردشگری اشاره کرد و گفت: استان زنجان با برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم می‌تواند با رونق و توسعه گردشگری مذهبی در راستای رونق اقتصادی این حوزه گام‌های مؤثری بردارد.





        *گزارش تصویری

       

با عضويت در کانال تلگرام  EBC*L با آدرس https://telegram.me/Ebcl_Iran مي‌توانید از آخرين اخبار مربوط به EBC*L و دکتر عظیم فضلی پور مطلع شوید. 



Share
تاریخ: ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
نظرات: