شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵
اینجا هستیدSkip Navigation Links : صفحه نخست : بررسی راهکارهای افزایش دانش تجاری مدیران در دیدار با رئیس کمیسیون کارآفرینی اتحادیه اروپا در اتاق شیراز
بررسی راهکارهای افزایش دانش تجاری مدیران در دیدار با رئیس کمیسیون کارآفرینی اتحادیه اروپا در اتاق شیراز بررسی راهکارهای افزایش دانش تجاری مدیران در دیدار با رئیس کمیسیون کارآفرینی اتحادیه اروپا در اتاق شیراز


تاریخ خبر 1394/6/23


در تاریخ 23 شهریورماه 1394، نشستی با حضور رئیس کمیسیون کارآفرینی اتحادیه اروپا و نماینده ارشد کلینیک برند سوئیس در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد. در این نشست رئیس کانون کارآفرینی استان فارس، نمایندگان دانشکده های فنی و حرفه ای و شهید باهنر شیراز و تنی چند از دست‌اندرکاران آموزش استان نیز حضور داشتند.

در ابتدا رئیس اتاق بازرگانی شیراز قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان را در زمینه‌های جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی برشمرد و از اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی یاد کرد که می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور نقشی اساسی داشته باشد.

«فریدون فرقانی» با بیان اینکه استان فارس دارای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی صنعتی است تاکید کرد: «ایجاد و راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی به منظور آموزش فارغ‌التحصیلان جوان، می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری استان فارس و کمیسیون کارآفرینی اروپا باشد.»

وی همچنین گردشگری را به عنوان یکی دیگر از موارد همکاری نام برد و افزود: «استان فارس با بیش از 3200 اثر تاریخی ثبت شده ملی، جاذبه‌های طبيعی بیشمار، بافت بومی و فرهنگ‌های متنوع به عنوان يکی از قطب‌های اصلی گردشگری ایران است که در این زمینه می‌توان فصل مشترکی را در بهبود روابط تجاری با کشورهای اتحادیه اروپا آغاز کرد.»

در ادامه رئیس کمیسیون کارآفرینی اتحادیه اروپا با بیان اینکه بعد از توافق ایران با 1+5 روابط دو کشور روبه بهبودی داشته، به سفر رئیس جمهور اتریش در جمع هیات بلند‌مرتبه تجاری به ایران و دیدار با فعالان اقتصادی اشاره کرد و در این‌باره افزود: نشست مشترکی بین بازرگانان ایران واتریش به منظور ایجاد همکاری‌های اقتصادی بین دوکشور برگزار شد.

«ویکتور میهالیچ» افزود: «این سفر منجر به انعقاد چند تفاهم‌نامه همکاری فی‌ما‌بین دو کشور شد که یکی از مهم‌ترین این موارد گسترش برنامه مدیریت شایستگی تجاری اتحادیه اروپا EBCL  بود که به عنوان نخستین برنامه آموزشی ایران و اروپا به امضاء رسید.»

رئیس برنامه مدیریت شایستگی تجاری اتحادیه اروپا EBCL   به تلاش‌های این اتحادیه در جهت شناسایی ماهیت واقعی ایران و مردمان این کشور به کشورهای اروپایی اشاره کرد و در این‌باره افزود: «بخشی از فعالیت‌های ما معرفی ایران و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این کشور در کنار توسعه برنامه EBCL  در ایران بود تا بدین‌وسیله بتوانیم تصویر شایسته ایران را به دیگران معرفی کنیم.»

در ادامه این نشست، عضو شورای علمی سازمان جهانی علائم و نماینده ارشد کلینیک برند سوئیس با اشاره به تلاش‌های اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: «هدف ما این است تا تلاش‌هایی را برای توسعه روابط تجاری ایران و اتریش صورت دهیم که از جمله آن نشست با اتاق بازرگانی شیراز و فعالان اقتصادی اتریش در مورد مباحث تجاری و گسترش فضای اقتصادی خواهد بود.»

«عظیم فضلی‌پور» همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از حضور برندهای برتر ایرانی در مراسم اعطای جایزه جهانی شهرت برند در شهر زاگرب کرواسی خبر داد و با بیان اینکه این جایزه برای اولین بار به شرکت‌های ایرانی تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: «چندین پارامتر از جمله ماندگاری در بازار، جایزه ملی صادرات، رضایتمندی مشتری، سرعت در ارائه خدمات، اعتبار برند و ثبت جهانی آن مطابق با مقررات سازمان جهانی تجارت، در اعطای این جوایز نقش دارد

وی در این باره اضافه کرد: «از اتاق بازرگانی شیراز درخواست می‌کنیم که فهرست 50 شرکت فعال در استان فارس را برای حضور در این دوره جایزه شهرت برند، ارائه دهند تا به دبیرخانه این جایزه معرفی شوند.»









Share
تاریخ: ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
http://sccim.ir/fa/index.php/otagh-news/5556-2015-09-15-06-12-50
نظرات: