چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵
اینجا هستیدSkip Navigation Links : صفحه نخست : تاثیر عصر برندینگ در رقابت کالاها
تاثیر عصر برندینگ در رقابت کالاها تاثیر عصر برندینگ در رقابت کالاها
تاریخ ارسال مطلب :
17 / 03 / 93


به گفته فضلی پور نماینده سازمان علائم تجاری در دنیای امروز مشتریان کالا خریداری نمی کنند، بلکه به خرید برندها می پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو ایران؛ برنامه اقتصاد روز کاری از گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران در گفت و گو با دکتر عظیم فضلی پور نماینده سازمان علائم تجاری و مولف دانشنامه چهل جلدی برند به بررسی جایگاه برند در اقتصاد کشور و صادرات ایران پرداخته است.

دکتر عظیم فضلی پور نماینده سازمان علائم تجاری در این برنامه در تعریفی از برند گفت: هر آنچه که دیگران درباره شما فکر می کنند، حرف می زنند، تعریف و انتقاد می کنند به معنای برند است. برند یک فرایند کاملاً ذهنی است و به هیچ وجه نمی توان آن را عینی خواند.
وی افزود: برند دارای دو بعد تصویر و شناسنامه است، اگر برندی خواستار ماندگاری باشد می بایست شناسنامه خود را به تصویری مبدل سازد که بر هم منطبق باشد. هر برندی که بخواهد آن تصویر ذهنی را برای مخاطبین خود ایجاد کند، باید از عوامل های قوی استفاده کند تا ماندگاری خود را ثابت کند.
نماینده سازمان علائم تجاری اضافه کرد: 4 دوره در عصر تجارت (عصر تولید، عصر فروش، عصر بازاریابی و عصر برندینگ) که از دهه 80 مطرح می باشد، سپری شده است. در واقع می توان گفت در دنیای امروز مشتریان کالا خریداری نمی کنند، بلکه به خرید برندها می پردازند.
دکتر عظیم فضلی پور خاطر نشان شد: براساس تحقیقات برندی، حدود 40 برند در ذهن یک فرد وجود دارد لذا امروزه رقابت، رقابت بین کالاها نیست، بلکه بین برندها می باشد. بنابراین در فضایی که عصر، عصر برندینگ می باشد ورود یک برند جدید کار بسیار سختی است...

Share
تاریخ: ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
http://www.radioiran.ir/
نظرات: